10 DOLOG, AMI SE PÉNZT, SE TEHETSÉGET NEM IGÉNYEL, MÉGIS ÉPÍTI A SZEMÉLYES MÁRKÁDAT
Mindegy hogy alkalmazottként dolgozol, vagy vállalkozó vagy.
Ez a 10 pont Mindenkire érvényes kivétel nélkül.
Javaslom, hogy olvasás közben gondolkozz azon, hogy Neked vajon melyikre van szükséged:
- 1. PONTOSNAK LENNI
Ha valahonnan (pl.: egy megbeszélésről) késel, az megbízhatatlanságot sugall.
Könnyen lehet, hogy a másik fél számára ez egy idegesítő dolog, hogy rád kell várnia.
Ha elkésel, az azt jelenti, hogy nem tartod fontosnak a saját idődet, sőt még a másik idejét sem.
Ráadásul a rendszeresen késő emberről egyfajta igénytelen kép kezd kialakulni mások szemében.
Nem egy nagy titok: időben kell elindulni, hogy valahova időben odaérj.
- 2. MUNKAFEGYELEM
Az elvállalt/ bevállalt dolgok hiánytalan teljesítése.
Határidők betartása, a munka maximális elvégzése, teljes odafókuszálás.
Ha munka közben a nyaraláson álmodozol, akkor nagyon nem vagy fegyelmezett és hatékony.
Tehát ha dolgozol, akkor az energiát a munkára kell fordítani.
Nincs facebook szünet + kávé szünet + cigi szünet, stb.
Természetesen szükség van a szünetekre, de nem 15 percenként.
(Emlékszem, amikor egy nagy multinál már munkakezdés után 10 perccel mentek szünetre az emberek dohányozni, kávézni, dumcsizni, hogy kinek mi lesz az ebédje, stb.
Szerinted ezek az emberek előrébb jutottak egy picit is bármiben az életükkel?
Hát persze, hogy nem. – Ja, de igen: öregebbek és kövérebbek lettek.)
A rossz munkafegyelem az élet más területeire is rossz hatással van, nem csak a munkádra vagy a személyes márkádra.
- 3. ERŐFESZÍTÉS
Ha van a fejedben egy küldetés, amit a magadénak érzel, akkor hajlandó leszel bármi áron erőfeszítéseket tenni, hogy valamit megtegyél, megvalósíts.
A kifogások keresése a gyengék játéka.
A kemény „harcosok” hajlandóak „megküzdeni” bárkivel, bármivel, bármikor.
Még önmagukkal is, amikor az érzelmeik hasonlókat súgnak, hogy: „Lazíts egyet, egyél 1-2 sütit, facebook-ozz, menj vásárolgatni, aludj még +1 órát, piálj egy kicsit, gyújts rá, megérdemelsz ezt-azt…”
Nem-nem!
Sokaknak még ahhoz is erőfeszítés kell, hogy meghozzák magukban a döntést: először teljesítsenek, majd CSAK azután jön a jutalom.
- 4. TESTBESZÉD
Érződjön, hogy jelen vagy a pillanatban, hogy odafigyelsz arra az emberre, akinek szeretnéd megérteni a gondolatait.
Ha te beszélsz, akkor pedig a mondanivalódat a beszéden kívül a testbeszéded is közvetíti, ami vagy megerősíti, vagy megcáfolja, amit már szóban kimondtál.
Ha tudatában vagy a saját, és a partnered testbeszédének, akkor te sokkal hatékonyabban fogsz tudni kommunikálni és többet tudhatsz meg a másik szándékáról is.
Ebben nagy segítség lehet a Testbeszéd enciklopédiája című könyv Allan és Barbara Pease-től.
- 5. ENERGIKUSSÁG
Például a mozgásban, gondolkodásban, reakcióban, beszédtempóban.
Ha fontosnak tartod, amit mondasz, csinálsz, akkor abban a másik fél számára érződni fog, hogy te tényleg beleteszed az energiát.
Jobban felfigyelnek rád, komolyan vesznek, mert érezni fogják, hogy te is komolyan veszed magad.
Egy negatív példa: pont tegnap láttam egy cég új mlm+vállalkozás kombinációjának a bevezető videóját, amiben a srác, olyan lassan beszélt, hogy a videó sarkában a lejátszási sebesség gombot kezdtem keresni.
Nekem egy az egyben az jött át, hogy ha ezt az „előadót” ennyire nem érdekli a cucc, amit el akar adni, akkor engem ugyan miért érdekelne?
Plusz baki volt még ebben a videóban, hogy egy pár számmal szűkebb zakót adtak rá.
Így még komolytalanabb hatást keltett az egész reklám, amit csináltak.
- 6. IGÉNYES HOZZÁÁLLÁS
A munkához és egyáltalán az élethez.
Szintén jó példa az 5. pontban említett mlm-es srác (ha csak az öltözködést nézem): nem mehetsz ki az utcára (nemhogy kamera elé), úgy hogy igénytelenséget sugárzol.
A fenti srácon sokkal jobb hatást keltett volna egy megfelelő méretű fekete póló, mint egy szűk zakó.
De az öltözködésen kívül, még sok-sok más dologban érdemes igényességre törekedni:
rend, tisztaság, pontosság (ami az 1. ebben a listában), kommunikáció, helyesírás, ápoltság, testalkat, étkezés, emberi kapcsolatok, környezetvédelem, stb.
- 7. SZENVEDÉLY
Itt most főleg úgy értem a szenvedélyt, mint egyfajta ellenállhatatlan belső ösztönzés, folyamatos és elszánt haladás egy erős, belső késztetés hatására.
Sokaknak például egy szenvedély hiányzik ahhoz, hogy megleljék a hivatásukat.
Másrészt egy unalmas munka biztos, hogy nem lesz senkinek sem a szenvedélye.
Az emberek számára nagyon vonzó az az ember, akinek van egy szenvedélye, amiből kialakul egy küldetéstudata, és látszik, hogy ez átjárja a hivatását, az egész lényét az illetőnek.
- 8. TANÁCSOK MEGFOGADÁSA
Nem megfogadni azt a tanácsot, ami működik, és ami hozzájárul egy jobb élethez nagy ostobaság.
És ki követ el ekkora ostobaságot?
Aki ostoba.
Ez nem azt jelenti, hogy minden hülye tanácsot meg kell fogadni, amivel találkozol.
Arról van szó, hogy ha valahol kaptál valamilyen hasznos tanácsot, (és tudatában vagy, hogy valóban értékes a számodra) akkor alkalmazd az életedben.
Amennyiben belső ellenállásba ütközöl ezzel kapcsolatban, akkor érdemes előbb a 3. pontban tárgyaltakat a magadévá tenni.
- 9. EXTRA MUNKA VÁLLALÁSA
Vagy más néven a 20% szabálya – a Pareto elv, ami szerint a tevékenységeink 20%-a hozza a hasznon 80%-át.
Abban 20%-ban van meg az az extra, ami másnak és neked is jelentős haszonná válhat.
Nem feltétlen több munkáról van szó, hanem egy minőségi extra nyújtásáról.
Amikor valaki igenis túlteljesíti az elvártakat, hajlandó nagyobb erőfeszítések árán is többet és jobbat adni, amire a másik nem is számít, akkor annak meg lesz az ellenértéke.
Fontos! Hogy ezt csak olyan helyzetben alkalmazd, ahol számít a személyes márkád, figyelembe vesznek téged, mint embert, és te pedig érzed, hogy a helyeden vagy.
Ezt azért írom le, hogy nehogy úgy járj mint én sok évekkel ezelőtt, amikor az egyik cégnél nem számított a személyes márka, nem volt karrierlehetőség és nem nézték embernek az embert.
Hiába végeztem egyszerre két ember munkáját (200%-os teljesítmény), a jutalmam az lett, hogy egy 3. ember feladatát is nekem kellett végezni. Még évek múlva is kerestek telefonon, hogy menjek vissza dolgozni hozzájuk.
- 10. FELKÉSZÜLTSÉG
Például egy állásinterjún előre felkészülsz a cég történetéből, tevékenységi köreiről, termékeiből, közösségi szerepvállalásából, a hírnevéről, anyagi hátteréről, beruházásaiból, az interjúztató személyről, stb.
Vagy például felkészült vállalkozóként előre megválaszolod a kliensek kérdéseit, még mielőtt mindenki ugyanazt megkérdezné tőled.
Nyilván nem tud az ember mindenre előre felkészülni, de a fejlődési szemlélet sokat hozzátesz egy ember személyiségéhez, felkészültségéhez.
Már egy egyszerű személyes beszélgetés során is előjön egy kép rólad az embereknek (a személyes márkádat „látják” meg), hogy, milyen szinten vagy felkészült (tudással rendelkező személy) egy témában.
Ha még nem olvastad volna, akkor itt írok a személyes márkáról és további 6 fontos készségről, amik karriertőkeként tudnak működni a számodra.