Amiket az MLM-ről nem mondanak el
Az első és egyben a legnagyobb ámítás, egy olyan hazugság, amellyel sikerre, pénzre, elismerésre vágyó emberek millióit verik át a világban.
Az MLM szakma legnagyobb átverése:
- AZ MLM-BEN MINDENKI SIKERES LEHET
Másként mondva: „Mindenkinek való.” vagy „Mindenki meg tudja tanulni.”
Ezért van az, hogy ha mégsem jön a nagy siker, akkor hirtelen frusztrált leszel, magadat hibáztatod, és magadban keresed az okokat.
Ami még ennél is rosszabb, hogy a szponzorod is téged hibáztat, és folyamatosan nyaggat, hogy már megint nem érted el a kitűzött célt, nem hívtál meg elegendő embert, nem tartottál annyi bemutatót, nem tudtál eladni annyi terméket, és nem csatlakoztattál elég új tagot az üzletbe.
Ilyenkor egy idő után annyira úrrá lesz az emberen a frusztráció, hogy elkezdi kerülni a szponzorát.
És mit tesz ilyenkor a szponzor?
Hát persze, hogy rendszeresen hívogat, írogat.
Majd egy idő után nem veszed fel, nem válaszolsz.
Ő nyilván nem akar téged elveszíteni.
Rá akar venni, hogy dolgozz keményen és légy sikeresebb.
Fontos viszont, hogy a szponzor ettől nem egy rossz ember, és nem is akar Neked rosszat.
Csupán neki az az érdeke, hogy Te sok pénzt keress, mert akkor ő is sokat fog keresni.
Lehet, hogy a szponzorod nincs tisztában azzal, hogy ő is ugyanolyan átverés áldozata lett, mint Te?
A network marketing nagyon jó lehetőség azoknak, akik megfelelnek bizonyos követelményeknek.
Robert Kiyosaki azt írja a Gazdag papa – Üzleti Iskola című könyvében, hogy a hálózati marketing szinte az egyetlen lehetőség, amelynek segítségével átlagemberként, átlagos anyagi háttérrel könnyen át tudsz kerülni a Cashflow-négyszög jobb oldali felére, ahol alkalmazottból, illetve egyéni vállalkozóból cégtulajdonossá, később pedig befektetővé válhatsz.
Vagyis onnantól kezdve nem kizárólag a saját munkád a megélhetésed kulcsa.
Kiyosakinak igaza volt: abban az időszakban, amikor megírta a könyveit és abból nézőpontból, ahogyan ő látta a dolgokat.
Ma már a network marketingen kívül számos lehetőség kínálkozik arra, hogy ezt megvalósítsd, és lehet, hogy találsz köztük olyat, ami nem okoz frusztrációt, hanem sokkal könnyebben érhetsz el sikereket, miközben minden percét élvezed.
Honnan tudhatod, hogy Neked való-e a network marketing?
A személyiségeden múlik, hogy sikeres leszel, vagy csak aránytalanul magas erőfeszítések és szenvedések árán tudsz eredményeket produkálni.
A szponzoroknak az az érdeke, hogy ha azt mondják, hogy:
csak rajtad, a hozzáállásodon, a cselekedeteiden és a kitartásodon múlik a siker.
Ráadásul erről meg is vannak győződve.
Viszont az igazság az az, hogy csak bizonyos típusú emberek tudnak könnyen sikereket elérni, míg mások vért izzadva is csak szenvednek.
Léteznek olyan személyiségtesztek, amelyekből megtudhatod, hogy Neked való-e a hálózatépítés.
Valamint nemcsak ezt, hanem sok egyéb dolgot is megtudhatsz saját magadról, amelyeknek nagy hasznát veheted a jövőben.
A második nagy hazugság, amivel a szerencsétlen kezdők millióit szédítik, hogy az MLM az egyetlen olyan vállalkozás, amit befektetés nélkül, vagy minimális befektetéssel el lehet indítani.
Ha már belekezdtél egy üzletbe, akkor idő közben szembesülhettél azzal, hogy ez mennyire nem igaz.
- fizetős rendezvények, találkozók
- különféle képzések elvégzésének költsége
- jelöltek meghívása egy kávéra
- névjegykártya készítés
- üzleties ruhák, táskák vásárlása
- sok-sok hanganyag, füzetek, DVD-k vásárlása
- utazási költségek vidékre, másik városba vagy akár külföldre egy továbbképzésre
- magas telefonszámlák
- és természetesen vásárold, fogyaszd a cég termékeit, hogy ne csak a belépéshez szükséges díjat fizesd ki, ne csak a kezdőkészletet vásárold meg, hanem folyamatosan, egyre többet és többet költs rá, hogy tapasztalataid legyenek a termékekről, hogy hiteles légy.
Ha valaki bele akar vágni a network marketing üzletbe, csak akkor fogjon hozzá, ha valóban komolyan gondolja, tökéletesen átlátja, hogy hogyan működik az egész rendszer, hibátlanul megvannak válaszolva a kérdései és kb. 500.000 Ft, de legalább 300.000 Ft-ot rászán az indulásra, még mielőtt bármilyen bevétele lenne az üzletből.
Ha valaki mást mond Neked, akkor hazudik.
Ha úgy kezdtél hozzá, hogy nem fektettél be, és csak minimalizáltad a kiadásaidat, akkor nem is értem, hogy hogyan várhattál komoly üzleti eredményeket.
Ha ezek után is úgy érzed, az MLM neked való, akkor valószínűleg nem voltál hajlandó befektetni a sikeredbe.
Ha azonban továbbra is kétségeid vannak, akkor most is csak azt tudom mondani, hogy ugyanazon célok eléréséhez más eszközök is hozzásegíthetnek, és 100%, hogy vannak olyanok, amelyekhez az elején sokkal kevesebb befektetésre van szükséged.
Csak akkor kezdj bele, ha elkötelezed magad, hogy legalább 6 hónapon keresztül kitartóan fogod csinálni.
Erre azért van szükség, hogy a kezdeti időszakban ne veszítsd el a fókuszt.
Amikor a network marketingbe új jelöltet készülnek toborozni, akkor általában úgy mutatják be a cég karrierrendszerét, mintha evidens lenne, hogy kitartó munkával eléred a legmagasabb vezetői szinteket,
„ és ezért van az, hogy a jövedelmed kezdetben 20.000 Ft, majd 100.000, majd egymillió, majd tízmillió ”.
Minden rendszerben a legmagasabb szinteket csak nagyon kevesen érik el, és a legtöbb cégnél vannak olyan rangok, amelyeket még soha senki nem ért el.
Nem akkor leszel magas szintű vezető, ha kitartóan azt csinálod, amit a szponzorod mond.
Akkor leszel magas szintű vezető, ha személyiségedből fakadóan alkalmas vagy vezetőnek, megvannak a vezetői képességeid, és hajlandó vagy tudatosan fejleszteni azokat.
10-ből 9 hálózatépítő azt mondja, hogy azért kezdte el az üzletet, mert anyagilag független akart lenni.
Az MLM-en kívül még számos eszközöd lehet a céljaid elérésére.
Szponzor: „dolgozz, légy vezető, és néhány év múlva anyagilag független leszel.”
Lehetsz anyagilag független pár éven belül, csak nagyon nem biztos, hogy az MLM-ben.
Az MLM szakma további hazugságai közé tartozik még az is, hogy az MLM-ben kitartó munkával passzív jövedelemre tehetsz szert.
Ennyi erőből azt is lehetne mondani, hogy kitartó munkával lehetsz az Egyesült Államok elnöke.
Az igaz, hogy a jövedelmed egy része lehet passzív jellegű (persze kérdéses a passzivitás mennyisége is), ugyanis ha sikeres vezető vagy, akkor a hálózatodban lévő további vezetők a te aktív vagy fél aktív közreműködésed nélkül is rendszeres jövedelemhez juttathatnak téged.
Azonban a rendszer felépítéséből adódik, hogy hosszú távon nem tartható fenn a passzív bevételek másolódása, mert ez akár a teljes rendszer összeomlásához is vezethet.
Tegyük fel, hogy elérted azt a szintet, ami az anyagi függetlenséget biztosítja neked.
Vagyis van annyi bevételed, ami fedezi az elvárt életszínvonaladat, ezért úgy döntesz, hogy nem akarsz többet dolgozni.
Igen ám, de a te passzív bevételedet mások aktív munkája biztosítja.
Ha te egy vállalat tulajdonosa vagy, és elérted, hogy nélküled is működjön a cég, akkor ez teljesen rendben van.
Miért?
Mert a vállalkozásod egyik legfontosabb mozgatórugója az alkalmazottaid munkaideje és aktív tevékenysége.
Ezzel szemben a network marketingben nem az alkalmazottaid és beosztottaid dolgoznak.
Vagyis minél jobban csinálod a dolgokat, annál valószínűbb, hogy közvetlen vezetőid úgyszintén vissza akarnak majd vonulni.
Mégis mit tehetsz ha mégis MLM-ezni akarsz?
1. TEKINTSD EGY AKTÍV MUNKÁNAK
Ha már 100%-osan biztos vagy benne, hogy a network marketing neked való, akkor kezeld is úgy.
Fektess nagy hangsúlyt a tanulásra, és ne sajnáld érte a pénzt.
2. VEZETÉS
Nem kell mindenkinek vezetővé válnia az MLM-ben.
Te döntöd el, hogy akarsz-e vezető lenni, úgy is lehet jövőd az üzletben, ha nem.
Ha valóban magas szintű vezető akarsz lenni, akkor nagyon fontos, hogy fejben is válj azzá.
Vezetőként folyamatosan képezned kell vezetői tulajdonságaidat, és a jövedelmed nagy részét be kell fektetned saját magad képzésébe.
3. A PASSZÍV JÖVEDELEM
Ha hosszú távon akarsz építeni a network marketing rendszerre, mint megélhetésed legfőbb forrására, akkor a jövedelmednek csak úgy lehet passzív része, ha aktívan is dolgozol mellette – ha magas szintű vezető vagy, akkor magas szintű vezetők nevelésén.
Másként fogalmazva: NINCS 100%-os passzív jövedelem a network marketingben.
(És ezt sose fogják elmondani egyik kezdő hálózatépítőnek sem.)
Ami miatt a legtöbb hálózatépítő soha nem ér el komoly sikereket az nem más, mint …
…az alulmotiváltság, vagy a motiváltság teljes hiánya.
Hiányoznak a valódi célok.
- álomautó
- álomház
- álomutazások
(Bizony: ezek csak álomok.)
Lehet, hogy téged is kényszerítettek, hogy írd le a céljaidat a cuki kis célfüzetbe és ragassz mellé képeket.
A gond csak az, hogy ezek NEM a te valódi céljaid, így miért is lennél motivált.
Persze mindenki elfogadná az autót, a házat, az utazásokat.
Egy ideig-óráig működik, hogy becsukod a szemed, elképzeled magadat egy milliárdos élethelyzetben, és hajlandó is vagy tenni az életed megváltoztatásáért, ám egy idő után erre immunissá válsz.
- Például amikor nincs kedved felemelni a telefont, és ismét végighallgatni egy elutasítást, mert a félelmed erősebb lesz, mint az autó iránti vágyad.
- Például amikor eluralkodik rajtad a kimerültség, és inkább csak ülsz a tévé előtt és nem fog érdekelni semmilyen utazás.
- Például amikor a párod megkérdezi, hogy még mindig ezzel a hülyeséggel akarsz-e foglalkozni, mert láthatóan nem igazán jönnek az eredmények.
Ha a céljaid nem a sajátjaid, akkor egy idő után SEMMILYEN lépés megtételére sem fognak ösztönözni.
1. MIÉRT PONT ERRE?
Képzeld el, hogy megnyered az ötös lottót.
Mit tennél?
Miként élnéd tovább az életedet?
Megveszel néhány autót, házakat és kiválasztod a legdrágább utazásokat.
Az is lehet, hogy egy évig csak utazol.
Mi lesz egy év után?
Szereted azt, amit most csinálsz, a Network marketinget?
Abba hagynád azonnal, amint megnyerted a lottó ötöst?
Akkor nagyon rossz irányba tartasz.
2. ÉRTÉK TEREMTÉS
Ha az eddigi életedben nagyon sokat dolgoztál, akkor érthető, hogy bizonyos ideig nem akarsz csinálni semmit.
Ám egy idő után rá fogsz jönni, hogy akkor van értelme az életednek, ha értéket tudsz teremteni másoknak.
Gondolj bele: milyen lenne az életed, ha találnál egy olyan tevékenységet, olyan célt, ami igazán belülről jön, és örömmel tölt el, ha csak rá gondolsz.
Miért nem csinálod most is azt?
Sok pénz kell hozzá, nincs rá időd, nem lenne miből megélned?
Egyedül ezt nem feltétlenül könnyű megtalálni.
Segítségért kattints ide.
3. LENDÍTSD ÁT MAGAD AZ AKADÁLYOKON
Ha tűztél már ki célokat, és elkezdtél értük dolgozni, akkor pontosan tudod, milyen az, amikor úgy tűnik, mintha az egész világ összeesküdött volna ellened, és körülötted minden és mindenki akadályozni akarná a haladásod.
Vagy amikor cselekedni kellene, akkor gyakran jön a kisördög, és megpróbálja elhitetni veled, hogy most inkább nézd meg a kedvenc sorozatodat, játssz egyet a kedvenc számítógépes játékoddal, vagy csinálj bármit, csak ne a céljaidon kelljen dolgoznod.
Például egyetemista szokás, hogy vizsgaidőszakban inkább takarítanak vagy mosogatnak, mint hogy tanulni kelljen.
Ha csak az álomautó, álomház és álomutazás a célod, akkor nem csoda, hogy inkább takarítgatsz, mert: „jé, ott egy szösz”.
Ha viszont megtaláltad a valódi miértedet, akkor sokkal kitartóbb leszel, de még így is trükkökre lesz szükséged, hogy végig tudd csinálni, amit elkezdtél.
HA VÁLLALKOZÁS INDÍTÁSON GONDOLKOZOL:
Az MLM 2 alapvető üzleti törvényt sért meg:
1. A belépés törvénye
Ha egy üzleti területen a piacra lépés (a belépés) korlátai gyengülnek vagy megszűnnek (bárki, bármikor csatlakozhat), akkor az adott út hatékonysága csökken, a verseny viszont ezzel párhuzamosan erősödik a szóban forgó területen.
A magasabb belépési korlát tehát erősebb, hatékonyabb utat jelent, kevesebb versenytárssal és kisebb igénnyel a kivételességre.
Az alacsony belépési korlátokat támasztó üzletágak gyenge utak, mert a könnyű belépés jelentős mértékű versenyt és nagyobb torlódást eredményez.
Ahol pedig torlódás van, ott nem nagyon van mozgás.
A többszintű vagy hálózati értékesítés MINDIG megsérti a belépés törvényét, hacsak nem te magad vagy a többszintű értékesítési hálózat létrehozója és tulajdonosa.
A hálózat alapítójának nem kell megmászni a piramist, mert ő építette.
Te döntöd el, hogy birka vagy pásztor leszel.
Ha megszeged a belépés törvényét, készülj fel rá, hogy kivételesnek kell lenned.
A kivételesség ellensúlyozza az egyszerű belépést, de sajnos nem könnyű elérni.
Aranyláz idején ne aranyat áss, inkább árulj ásót és lapátot.
A növekvő nyereségű piacra való belépés folyamata hosszú és összetett.
Nem pedig egy rövid esemény.
Az emberek viszont imádják az eseményeket.
Pont, mint egy MLM-es belépési ceremónia.
Ragadtál már dugóban?
Na ilyen amikor „mindenki csinálja”.
Ha a „mindenki csinálja” működne, akkor mindenki gazdag lenne.
Ha mindenki ugyanazt a tevékenységet folytatja, akkor a kudarc borítékolható.
Ha nem akarsz úgy élni, mint mindenki, akkor nem is lehetsz olyan, mint mindenki.
Ez nem keverendő össze a kivételességgel.
Csupán arról van szó, hogy neked kell vezetned a nyájat, hogy „mindenki” téged kövessen.
Amikor a birkák egyesével felsorakoznak, hogy levágják őket, akkor az a legjobb, ha tiéd a vágóhíd.
Ne feledd: ha mindenki gazdag, akkor senki sem az.
2. Az irányítás törvénye
- Ha tényleg te irányítod az üzleti vállalkozásodat, akkor te irányítasz mindent vele kapcsolatban: a felépítését, a termékeket, az árképzést, a bevételi modellt és a mindennapi döntéseket.
- Ha nem tudod minden szempontból kézben tartani a cégedet, akkor nem te vezetsz.
- Ha pedig nem te vezetsz, akkor hirtelen és váratlan ütközéseknek teszed ki magad. A nagy pénz annak jut, aki a volán mögött ül.
- Ha nem változtathatsz a termékeden, te vagy a főnök?
- Ha nem változtathatsz az áraidon, te vagy a főnök?
- Ha nem tudod befolyásolni a piaci megjelenéssel kapcsolatos döntéseket, te vagy a főnök?
- Ha a „sofőr” messze lekanyarodik az útról és megváltoztatja a feltételeket, akkor nincs más választásod, mint hogy vele tartasz, ha az „utasa” vagy.
- Ha egy akváriumban élnél, cápa lennél inkább vagy guppi? (A cápák felfalják a guppikat.)
Az üzlet kíméletlen verseny a fogyasztó lelkéért és pénzéért.
Hatalmas óceán, amelyben számtalan faj küzd egymással az életet jelentő táplálékért: a pénzért.
Ebben a háborúban jobb, ha a tápláléklánc csúcsán állsz, és nem az aljáról próbálsz feljebb kapaszkodni.
- Építs vállalati ranglétrát, de ne te mássz fel rajta.
- Építs üzleti piramist, de ne légy kő a piramisban.
- Gondolkodj gyártóként, ne viszonteladóként.
A saját márkádba fektetsz be vagy valaki máséba?
Miért tolnád más szekerét a sajátod helyett?
A hálózati értékesítő cégeknél az alapítók és a belső kör tagjai élnek tengerparti házban és rendelkeznek fényűző autókkal a garázsban.
A hálózati értékesítés megtévesztő szlogenjei:
- „Légy a saját főnököd.”
- „Építsd fel a saját céged.”
- „Tégy szert passzív, kiegészítő jövedelemre.”
Mindezt a tisztán látás kedvéért írtam meg, nem azért, hogy bármelyik hálózatépítőt megbántsam vagy ellene dolgozzak.
Úgy gondolom, hogy ha egy hálózatépítő nem mond el mindent, amiről a lelke mélyén tudja, hogy tisztességes lenne elmondani, és ezzel félrevezet, rábeszél, eltérít másokat egy olyan irányba, amiben hosszútávon a hiszékeny újonc veszít valamilyen erőforrást (időt, pénzt, energiát), akkor valójában az életének egy darabját lopja el.