Ha azt fontolgatod, hogy kilépj-e, vagy sem egy helyzetből, az egyértelműen azt jelenti, hogy valamiben szeretnél jobb lenni, vagy jobb helyzetet teremteni, ami már önmagában egy lépés a sikerhez.
- 1. kérdés: PÁNIKBA ESTEM?
Nem feltétlen okoz pánikreakciót, ha kilépünk egy helyzetből.
A pánikot onnan lehet megismerni, hogy lesben áll, és váratlanul nyakon csíp.
A pánik nem hagy teret a józan megfontolásnak.
Egyszerű ijedség miatt lemondani valamiről igencsak kockázatos dolog, és könnyen lehet, hogy később még sokba fog kerülni.
Aki tudatos, az már előre meghatározza, hogy milyen helyzetben fog visszavonulni.
Tehát a döntést, csak később hozza meg, ha már elmúlt a pánik.
Ne hozz döntést, akkor amikor a legnagyobb teher nehezedik rád.
Súlyos következményekkel tud járni, ha nem az ideális állapotodban hozol döntéseket.
Az emberek többsége azért dobja be a törülközőt egy mélyponton, mert akkor, abban a szemléletben az tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, hiszen nem látnak semmilyen jövőképet vagy tervet maguk előtt.
Aki egy pánikhelyzetben úgy dönt, hogy feladja, hogy a könnyebbik utat választja, az ezzel együtt egy nagy kockázatot is választ a kudarcra.
- 2. kérdés: KIRE AKAROK HATNI?
Milyen állást akarok megszerezni?
Melyik piacon akarok sikereket elérni?
Általában azért adjuk fel a harcot, mert az eddigi erőfeszítéseink nem voltak sikeresek.
Ha például a főnököd egy csődtömeg, akkor érthető, hogy új állást kezdesz keresni.
Ha értékesítő vagy, és sokadszorra hívod már ugyanazt az ügyfelet, hogy vásároljon, de hiába, akkor egy idő után fel fogod adni a próbálkozást.
Ha egy kisvállalkozó úgy látja, hogy a terméke megbukik a piacon, akkor új áru után fog nézni.
Amikor egyetlen személyre akarsz hatást gyakorolni, akkor vigyázni kell, mert a kitartásod a másik számára könnyen zaklatásnak tűnhet, hiszen neki megvan a maga élete, a maga világlátása.
Tehát érdemes végig gondolni, hogy meddig próbálkozzunk nála.
Egy ember meggyőzéséhez meg kell változtatnunk a másik gondolkodásának a módját. (A meggyőzéshez ezt a könyvet ajánlom.)
Ha pedig valaki egy piacra akar hatással lenni, akkor úgy érezheti, hogy lépésről lépésre ér el eredményeket, hiszen egy piacnak nem egyféle gondolkodása van, mint egy embernek, hanem sok különböző személy alkotja, akiknek mind más és más az igénye, véleménye, ízlésvilága.
- 3. kérdés: MILYEN MÉRHETŐ HALADÁST ÉRTEM EL?
Ha valaki a munkájában, a magánéletében, vagy a feladataiban próbál haladást elérni, akkor 3 helyzet állhat elő:
– valóban előrehalad
– visszafelé csúszik
– csak egy helyben áll.
Ahhoz, hogy a célunkat sikeresen elérjük, kitartásra és legalább apró lépésekre van szükség.
Viszont sajnos sokaknál előfordul, hogy ha egy nehéz helyzetbe kerülnek, akkor inkább a kényelmes megoldást választják: inkább nem teszik meg a szükséges lépéseket.
Beleragadnak a lustaság mocsarába, és nem veszik észre, hogy az ilyen energiapazarló tevékenység helyett sokkal kellemesebb és hasznosabb dolgokban is részt vehetnének.
A mérhető eredmény nem feltétlen jelent előléptetést vagy fizetésemelést.
Ezeknél apróbb dolog is lehet.
Aki biztonsága, túlélésre játszik, az nem fog elérni semmilyen mérhető eredményt.
Ha egy olyan területen jutsz előrébb, amiről korábban azt hitted, hogy lehetetlen, akkor jelentős mértékben mérhető a haladásod, és az eredményeid.
Ha kisvállalkozó vagy, akkor azért érdemes folytatnod, mert az elégedett ügyfelek újabb elégedett ügyfeleket hoznak. Tehát az eredményeket a bevételek és az ismertségünk határozza meg.
Ha viszont nem jönnek az ügyfelek, és nem terjed a vállalkozásunk híre, akkor ugyan miért ragaszkodnánk az üzlethez?
Ha egy egész piacra akarsz hatással leni, akkor a legkifizetődőbb stratégia, ha kitartó vagy.
Persze, ha egy választott megoldás nem egyezik a célcsoportunk igényeivel, akkor meg kell válni tőle.
De az elkötelezettséget nem szabad megkérdőjelezni.
Viszont könnyebb és olcsóbb egyetlen piacon eredményeket elérni, mint a siker reményében ide-oda ugrálni.
Ha otthagyod az állásod, akkor az nem azt jelenti, hogy éhen akarsz halni, vagy hogy lusta vagy.
A munka csak egy megoldás, amivel elérhetjük, amit igazán szeretnénk.
Ha a karriered zsákutcába kerül, akkor mindenképp megéri váltani, mert minden egyes nap egy elvesztegetett érték, ami még messzebb taszítja, hogy elérd, amit szeretnél.
Tévhit, hogy sosem szabad feladni.
Valóban vannak példák, hogy a kitartás mennyire kifizetődő, ha valaki egy adott piacon akar sikereket elérni.
Viszont mikor hallottál olyanról, hogy valaki kitartott egy borzasztó munkában, aki egy reménytelen kapcsolatban maradt és végül elnyerte ezért a méltó jutalmát?
Ilyen nincs.
Pár éve a saját szemem láttára történt, hogy milyen az, amikor valaki 18 éven keresztül nem veszi észre, hogy milyen zsákutca felé tart a karriere egy multinál, ahol (a zsákutca legvégén egy szakadék várta, és) a céges laptopja közölte vele délelőtt 10-kor, hogy azonnali elbocsátás miatt le kell adnia a gépet.


Tehát, ha valami újba kezdesz, akkor mindig írd fel magadnak, hogy milyen körülmények esetén szállsz ki, és azt tartsd is be.
Érthető, hogy ha nyakig vagy a bajban, vagy frusztrált vagy, és amiatt nem tudsz tisztán látni.
De éppen ezért a feladás ne egy érzésre beinduló cselekedet legyen, hanem egy stratégiai döntés, ami lehetővé teszi, hogy jobb döntéseket tudj meghozni.